En tur ad drivvejen....

Efter at have været inde i varmen i et par dage besluttede vi os at tage nogle cacher,drivvejen var oplagt fordi vejret viste sig fra sin smukkeste side.

Målet var at tage alle 7 cacher,men jeg var klar over efter de 2 første at knægten ikke var helt rask,det var egentlig hans første dag uden feber så vi måtte se hvor langt vi når.

Så smukt ser det ud på en frostklar dag,temperaturen er minus 9 grader i solen og det undrede faktisk mig det var mærkbart koldere i skyggen af skrænterne, faktisk var det minus 15 grader og man skulle gå lidt stærkere for at holde varmen.

Flere steder kommer der vand fra undergrunden,og løber ligeså stille ned til stranden,om sommeren kan det være noget værre pløre at gå i, men om vinteren ligner det nærmest en frossen flod.

Ville egentlig have taget flere billeder af turen MEN efter 1 time i kulden opgav digital kameraet og den burde kunne med ½ opladet batteri sagtens kunne tage 100 billeder,men den opgav efter ca 8-10 billeder i den kulde.

Heldigvis var jeg lidt fremsynet og havde taget mit vandtætte camcorder med,der også kan tage billeder (5 Mp) så jeg tog lige lidt video af turen og lidt flere billeder,men efter 2½ time i kulden måtte jeg lige have batteriet ud og "tø" det op i hånden...men så kørte den også igen.

Smukt stemningsfyldt billede....


2 kommentarer:

  1. Da jeg var på fotokursus fortalte læreren at han har en 'pengekat' (sådan en pose man har om halsen der hænger på maven når man er ude at rejse hvis man er bange for lommetyve).

    Der har han ekstra batteri og ekstra hukommelseskort.

    Når batteriet så bliver fladt så skifter han bare - for når det bliver varmet op igen, så kan det sagtens klare en stak billeder mere.

    Normalt har han 3 batterier med og i det frostvejr vi har kan han sagtens køre 3 - 6 timer på 3 batterier, når de bare er ude en halv time af gangen :)

    SvarSlet
  2. Desværre er det et kamera med Li-ion batteri ig ikke alm batteri som feks AA eller AAA og et ekstra koster ca 300 kr.
    Den skulle bare have klaret 5-8 billeder mere på turen,men var den fuld opladet burde den kunne have klaret det ...!!

    Da jeg havde et kamera der havde AA batterier havde jeg reserve batrerier i lommen om vinteren..og ja de holder fint på den måde.

    SvarSlet